Święta już mamy. W działaniach marketingowych oczywiście. W konkursie na najbardziej klimatyczny spot świąteczny, ten obraz stanąłby już teraz na podium. Film brytyjskiej sieci spożywczej Sainsbury’s ma wszystko, co powinna mieć reklama, która chce poruszyć. Jest tu odwołanie się do patriotyzmu, szlachetne uczucia, wichry historii, ludzka dobroć. I oczywiście ważny główny bohater – czekolada, która w limitowanej wersji trafia na sklepowe półki równolegle z emisją filmu. Nakręcony z wielką dbałością o szczegóły film emitowany jest we właściwym okresie – kilka dni temu Europa świętowała rocznicę wybuchu I wojny światowej. Właśnie do tamtych realiów sięgnęli twórcy, by przekonać widzów, że nawet w najbardziej tragicznej sytuacji Sainsbury’s dbał i zadba o wszystkich – nie ma tu mowy o złych czy dobrych, liczy się braterstwo, wspólnota, ludzie. Chyba każda marka chciałaby, żeby klienci przed świętami, poczuli uniesienie właśnie dzięki niej. Sainsbury w walce o świątecznego klienta wie jak opowiadać krzepiące opowieści wigiline.
Autor: AMV BBDO