Gdyby dwa fast foodowe giganty połączyły się i powstałby legendarny McWhopper? Niestety nigdy się tego nie dowiemy, bo właśnie Mc Donald’s odrzucił szczytną propozycję Burger Kinga.
Idea zakładała stworzenie specjalnego punktu sprzedaży kanapek McWhopper w Atlancie – w połowie drogi między siedzibami gigantów, ulokowanymi w Chicago i Miami. Cały dochód ze sprzedaży miałby być przeznaczony dla fundacji Peace One Day, która jest organizatorem światowego Dnia Pokoju 21 września.
Burger King przygotował się do akcji w mistrzowskim stylu. Firma zaproponowała gotową identyfikację – stroje dla pracowników, opakowania, wizualizację punktu sprzedaży, a nawet skład specjalnej kanapki.
Fantastyczna inicjatywa niestety nie została przyjęta przez przedstawicieli McDonald’s, którzy nie wierzą, że razem ze swoim największym konkurentem mogą zmienić świat. A szkoda.
Źródło: https://www.adweek.com/news/advertising-branding/burger-king-wants-team-rival-mcwhopper-mcdonalds-isnt-biting-166547